Hoe werkt het?

We zijn er van overtuigd dat u tevreden zult zijn met onze diensten. Mocht u echter besluiten dat wij niet de geschikte host zijn voor u, dan kunt u binnen 30 dagen uw account opzeggen. In dat geval geven wij het aankoopbedrag terug (m.u.v. domeinregistratie kosten)!

Veelgestelde vragen

De niet goed geld terug garantie is van toepassing op alle webhosting pakketten.

Extra werkzaamheden verricht op basis van uurtarief of strippenkaart vallen niet onder de niet goed geld terug garantie, tenzij specifiek overeengekomen. Bepaalde werkzaamheden vinden overigens standaard op basis van no cure no pay plaatst, maar dit staat los van deze niet goed geld terug actie.

De kosten van uw domein vallen niet onder deze regeling. Het overgrote deel van dit bedrag gaat naar de instantie die de domeinen uitgeeft, bijvoorbeeld SIDN voor .nl adressen.

Het bedrag dat u betaalt voor uw domein zorgt er niet alleen voor dat u voor een jaar dit domein kunt gebruiken. Mocht u niet tevreden zijn met Hostdeko, blijft het domeinnaam in uw bezit. U kunt uw domein in dat geval via uw DirectAdmin account ergens anders naar laten verwijzen.

Daarnaast kunt u bij ons een auth code opvragen om uw domein naar een andere host te verhuizen.

U blijft de eigenaar van uw domein tot het einde van de registratie periode, behalve wanneer u het verlengt, of verhuist.

Domeinregistratie bij Hostdeko is realtime en geautomatiseerd. Indien u een geldige verhuiscode opgeeft dan zal het domein per direct worden verhuisd. Door de manier waarop het internet werkt (DNS cache) zal het resultaat hiervan 4 tot maximaal 24 uur later merkbaar zijn.

Wij raden dan ook altijd aan bij een verhuizing nog niet de echte verhuiscode in te vullen. Zo kunt u eerst op uw gemak de website verhuizen en testen.

Het is zeker mogelijk om gebruik te maken van automatische incasso. De eerste betaling zal in dat geval wel altijd via iDeal moeten worden voldaan. Daarmee wordt het benodigde mandaat geregeld.

Een Fair User Policy houdt in dat u bij overmatig gebruik niet direct wordt afgesloten en ook geen facturen ontvangt. In plaats daarvan zullen wij bij structurele overschrijding in overleg met u naar een oplossing zoeken.

U hoeft zich normaal gesproken echt geen zorgen te maken over onze FUP. U kunt altijd uw actuele dataverbruik uitlezen op uw MyHostdeko account. Dit wordt dagelijks bijgewerkt. Onze FUP is heel ruim. Zolang u geen fileshare of videostream dienst opzet zal u niet snel teveel dataverkeer verbruiken.

Uw website verhuizen naar Hostdeko is geen probleem! Indien u graag hulp ontvangt met de verhuizing dan kunt u gebruik maken van onze verhuisservice. Bent u een nieuwe klant dan helpen wij u kosteloos 30 minuten (voldoende voor 90% van de websites).

Om een domein te verhuizen heb je een verhuiscode nodig; de EPP code. Deze EPP code vraag je bij je huidige hosting bedrijf op, voor je contract afloopt. Tijdens uw bestelling geeft u aan dat u reeds een domein bezit en deze naar Hostdeko wil verhuizen. Indien het opgegeven domein inderdaad bestaat dan zal om de verhuiscode worden gevraagd.

Om downtime te voorkomen is het handig om de correcte verhuiscode pas later door te geven. Op die manier kunt u alvast uw website overzetten. Natuurlijk moet u dan later de correcte code nog wel even aan de support doorgeven!

Alle prijzen op de website zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld. Zakelijke klanten kunnen de BTW zelf terugvragen aan de belastingdienst.